向世界表达中国 - 女儿竞赛晋级

金声

<h3>  2024年第十五届【“希望中国”青少年文化素养·演讲风采】第一阶段资格预选赛结束,女儿顺利入选。从资格赛到全国总决赛一共五轮,翘首以待第二轮。<br></h3> <h3>  今年演讲的主题是:自然、环保。首轮资格赛是一段60秒的英文个性演讲和评委即兴英文问答(30秒)。</h3> <p class="ql-block">  要在60秒内讲清任何一个论题都是很困难的,女儿选择了综述。综述即陈述,不需论据,面面俱到但点到为止,效果还不错。这是她的演讲稿(中文翻译):</p><p class="ql-block">我能为大自然做些什么</p><p class="ql-block"> 作为一名学生,我热爱大自然和环境。我认为它们美丽而神奇,为我们提供了许多福利和服务,如食物、水、空气、住所、药品、娱乐等等。然而,我也知道他们面临着许多威胁和问题,比如气候变化、污染、森林砍伐、生物多样性丧失等等。因此,我想分享一些我能做的事情,以及我们所有人都能做的,在我们的日常生活中帮助大自然。</p><p class="ql-block"> * 我能做的一件事就是更多地了解大自然。</p><p class="ql-block">  * 我能做的另一件事是尊重和欣赏大自然和环境。</p><p class="ql-block">  * 我能做的第三件事是参加环保活动。</p><p class="ql-block">  这些是我能做的一些事情。然而,我知道这些本身是不够的,也知道靠一个人是不行的。因此,我邀请你们和我一起为大自然和环境做这些事情。我们可以一起为自己和子孙后代做出改变。</p> <p class="ql-block">What can I do for the mother nature</p><p class="ql-block"> As a student, I love the mother nature and the environment. I think that they are beautiful and amazing, and that they provide us with many benefits and services, such as food, water, air, shelter, medicine, recreation, and more. However, I also know that they are facing many threats and problems, such as climate change, pollution, deforestation, biodiversity loss, and more. </p><p class="ql-block"> Therefore, I want to share some of the things that I can do, and that we all can do, to help the mother nature in our daily lives.</p><p class="ql-block"> * One of the things that I can do is to learn more about the mother nature. </p><p class="ql-block">  * Another thing that I can do is to respect and appreciate the mother nature and the environment. </p><p class="ql-block">  * A third thing that I can do is to participate in environmental activities and events. </p><p class="ql-block">  These are some of the things that I can do. However, I know that these are not enough by themselves. I also know that I cannot do them alone. Therefore, I invite you to join me in doing these things and more for the mother nature and the environment. Together, we can make a difference for ourselves and for future generations.</p> <p class="ql-block">(资格赛11月5日举行,本文记於11月7日)</p><p class="ql-block">★ 今日分享:“古之有立大事者,不惟有超世之才,亦必有坚韧不拔之志。”——苏轼 </p><p class="ql-block">其它文章:</p><p class="ql-block"><a href="https://www.meipian.cn/4xs14oeo" target="_blank">求职神器 - LetterAce</a></p><p class="ql-block"><a href="https://www.meipian.cn/4xpd78ya" target="_blank">一面之缘的神交—怀念杨乐</a></p><p class="ql-block"><a href="https://www.meipian.cn/4urlp9uc" target="_blank">莫斯科纪行 - 序</a></p><p class="ql-block"><a href="https://www.meipian.cn/4tf9kqru" target="_blank">远方的大雁妳是否安好?</a></p><p class="ql-block"><a href="https://www.meipian.cn/4teodb7p" target="_blank">我的中学老师 - 曾经沧海(序)</a></p>

我能

大自然

资格赛

演讲

事是

综述

女儿

环境

英文

分享