双语朗诵《爱》

eva

<h1><div style="text-align: center;">爱</div><div style="text-align: center;"><br></div><div style="text-align: center;">作者/罗伊·克里夫特</div><div style="text-align: center;">朗诵: 谭可 EVA</div><div style="text-align: center;"><br></div></h1> <br>我爱你,<br>不光因为你的样子,<br>还因为,<br>和你在一起时,<br>我的样子。<br><br>我爱你,<br>不光因为你为我而做的事,<br>还因为,<br>为了你,<br>我能做成的事。<br><br>我爱你,<br>因为你能唤出,<br>我最真的那部分。<br><br><br> 我爱你,<br>因为你穿越我心灵的旷野,<br>如同阳光穿透水晶般容易,<br>我的傻气,<br>我的弱点,<br>在你的目光里几乎不存在。<br>而我心里最美丽的地方,<br>却被你的光芒照得通亮,<br>别人都不曾费心走那么远,<br>别人都觉得寻找太麻烦,<br>所以没人发现过我的美丽,<br>所以没人到过这里。<br><br>我爱你,<br>因为你将我的生活化腐朽为神奇。<br>因为有你,<br>我的生命,<br>不再是平凡的旅店,<br>而成为了恢弘的庙宇, <br>我日复一日的工作里,<br>不再充满抱怨,<br>而是美妙的旋律。<br><br>我爱你,<br>因为你比信念更能使我的生活变得无比美好,<br>因为你比命运更能使我的生活变得充满欢乐。<br>而你做出这一切的一切,<br>不费一丝力气,<br>一句言辞,<br>一个暗示,<br>你做出这一切的一切,<br>只是因为你就是你,<br><br>毕竟,这也许就是朋友的含义。<br><br> <h1><div style="text-align: center;">Love</div><div style="text-align: center;">by Roy Croft</div></h1> <br><br>  I love you,<br>Not only for what you are,<br>But for what I am<br>When I am with you.<br><br>I love you,<br>Not only for what<br>You have made of yourself,<br>But for what<br>You are making of me.<br><br>I love you<br>For the part of me<br>That you bring out;<br><br>   I love you<br>For putting your hand<br>Into my heaped-up heart<br>And passing over<br>All the foolish, weak things<br>That you can’t help<br>Dimly seeing there,<br>And for drawing out<br>Into the light<br>All the beautiful belongings<br>That no one else had looked<br>Quite far enough to find.<br><br>I love you because you<br>Are helping me to make<br>Of the lumber of my life<br>Not a tavern<br>But a temple;<br>Out of the works<br>Of my every day<br>Not a reproach<br>But a song.<br><br><br> I love you<br>Because you have done<br>More than any creed<br>Could have done<br>To make me good<br>And more than any fate<br>Could have done<br>To make me happy.<br><br>You have done it<br>Without a touch,<br>Without a word,<br>Without a sign.<br><br>You have done it<br>By being yourself.<br>Perhaps that is what<br>Being a friend means,<br>After all. <h1 style="text-align: center;">朗诵者</h1> <h1 style="text-align: center;"><b>谭可</b></h1><div>双语节目主持人<br>主任播音员<br>播音专业省统考复试评委<br>全国多所大学播音主持客座教授<br>全国金话筒奖百优节目主持人<br>中国新闻奖一等奖<br>中国广播奖一等奖<br>上海国际广播音乐节大奖<br>主持节目:《空中舞台》、《社会大观》、《政府在线》及主持过科教、农业、音乐、戏曲、外语教学类等多种类型的节目。<br></div> <h1 style="text-align: center;"><b>Eva</b></h1><div>广东省朗诵协会会员。英语高级教师,省英语口语考官,被评为“区最美教师”。热心公益,多年参与老少边穷地区教育支教工作。业余兴趣广泛,热爱朗读,多次参加朗诵比赛获奖。参加深圳南山区“银诵鹏城朗读大会”特等奖。人民作家特约主播。希望用自己的声音去抒发对生活的热爱。<br></div>