双语有声科普绘本《Iamplanetearth》保护地球,从我做起

漫步清云-绘本货源

<h3>I am Planet Earth. 我是地球。 </h3> <h3>I am the third planet from the sun. 我是距离太阳的第三颗行星。 The sun gives me heat and light. 太阳给我阳光和温暖。<br></h3> <h3>I have many fine things. 我有很多美好的事物。 I have cool, wet water. 我有凉凉的水。<br></h3> <h3>I have hot, dry sand. 我还有又干又热的沙子。<br></h3> <h3>I have leafy trees and jungles. 我也有树木和丛林。<br></h3> <h3>I have mountains and valleys. 我有高山和峡谷。<br></h3> <h3>I have warm, green rice paddies. 我有温暖,碧绿的稻田。<br></h3> <h3>I have cold, white ice. 我有白白的,很凉的冰。<br></h3> <h3>I have animals. 我有动物。<br></h3> <h3>I have people. 我有人们。<br></h3> <h3>I have towns. 我有村庄。<br></h3> <h3>I have cities. 我也有城市。<br></h3> <h3>And I have you. 当然,我还有你。 Can you find where you live? 你能在地球仪上找到你住的地方吗? Can you find where you were born? 能找到你出生的地方吗?<br></h3><h3>Pretend a light is the sun. 假如你用一个手电筒当做太阳 Shine the light on the globe. 让光照射在地球仪上。 Can you see how the sun makes night and day? 现在你知道太阳是怎么制造白天和黑夜了吗? </h3> <h3>Night and day, I am your planet, the only one you have. 不管是白天还是黑夜,我都是你的地球,你唯一的地球。 Please, take care of me. 请你好好照顾我哟!<br></h3>

地球

太阳

地球仪

黑夜

白天

温暖

从我做起

绘本

Iamplanetearth

第三颗