我心深深处唯系美食结

紫月湘妃(湘君)

<h3>喜欢做事情的时候听着音乐。尤其是做着饭菜的时候,乐曲轻轻缓缓地流动,手中花鸟蝶鱼渐渐成型,心便在不知不觉中慢慢被牵系成结,束成一个字:爱💕</h3> <h3>有人推薦這首《Are you the one?》。聽後感覺曲調沒什麼好聽的,演唱者聲音還不錯。總體上來說,反复多聽幾次尚可接受。我翻譯了它的中文歌詞,如下: <br></h3><h3>Are you the one? 可會是你? The traveller in time who has come 穿越時空而來的那個人 To heal my wounds to lead me to the sun 為我療傷引我向陽 To walk this path with me until the end of time 此程偕我行至地老天荒 Are you the one? 可會是你? Who sparkles in the night like fireflies 似暗夜螢火流光 Eternity of evening sky 夜空茫茫 Facing the morning eye to eye 對視晨曦初揚 Are you the one? 可會是你? Who'd share this life with me 願與我共度此生 Who'd dive into the sea with me 願陪我破浪乘風 Are you the one? 可會是你? Who's had enough of pain 已歷盡苦難 And doesn't wish to feel the shame, anymore 再不願去碰觸遺憾 Are you the one? 可會是你? Are you the one? 可會是你? Who's love is like a flower that needs rain 爱似嬌花待雨 To wash away the feeling of pain 洗盡痛楚愁緒</h3><h3>Which sometimes can lead to the chain of fear 讓那不時而生的恐懼遠離 Are you the one? 可會是你? To walk with me in a garden of stars 于滿園繁星中伴我同行 The universe, the galaxies and Mars 宇宙,银河和火星 The supernova of our love is true 我们的爱是真正的超新星 Are you the one? 可會是你? Who'd share this life with me 願與我共度此生 Who'd dive into the sea with me 願陪我破浪乘風 Are you the one? 可會是你? Who's had enough of pain 已歷盡苦難 And doesn't wish to feel the shame, anymore 再不願去碰觸遺憾 Are you the one? 可會是你 Are you the one? 可會是你 Who's had enough of pain 已歷盡苦難 And doesn't wish to feel the shame, anymore 再不願去碰觸遺憾 Are you the one? 可會是你? Are you the one? 可會是你? Are you the one? &nbsp;可會是你?<br></h3> <h3>接着又到了显摆家常饭菜的时候了。说是显摆,也有这成分,愿与某个或某些喜欢我的人分享眼福。同时,也是每隔一段时间自己劳动成果的照片留存。毕竟美篇是个备份照片的好地方。</h3> <h3>我最喜欢的小狐狸做出饭团儿的样子</h3>

可會

歷盡苦

不願

碰觸

遺憾

乘風

破浪

显摆

共度

此生