A Letter To Myself

seekdream

<h3>生活有时让人费解,生活有时是充满不如意。我是否有时觉得自己踌躇满志,好像能够拥有全世界;而有时又陷入焦虑,担心自己会辜负了这一生?!</h3><h3><br></h3><h3>见字如面,这封《写给自己的信》或许能让我从中找到自己的影子吧!</h3> <h3>Dear Myself,</h3><h3>亲爱的自己</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>Life is scary. One day I wake up feeling like I can take over the world, and the next day I wake up feeling like all I want to do is to lay in bed and hide from everything.</h3><h3>生活让人感到未知的恐惧。或许一天醒来我还觉得自己能够接管整个世界,但隔天起来的时候,我可能就只想在床上躺着,把所有的事搁置一边。</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>Let's be honest, sometimes everything is going so great and it seems like nothing could go wrong , but right when I begin to think that, something so horrible comes crashing down and all of a sudden more problems come ricocheting around me and I just feel so hopeless cause it's so bad...<br></h3><h3>诚然,有时候一切看起来顺风顺水,当我这样认为的时候,一些不如意的事情可能就会接踵而至,一下让我难以接受,万念俱灰。</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>It's so hard to understand why such things happen in life, and I personally wish I had an answer to that 'why?' I always ask myself , but all I can say that is no matter how hard life gets, I have to keep going. The life around I will never stop going on.<br></h3><h3>生活真是让人费解,一念天堂,一念地狱。我真心希望自己能领悟生活为什么会这样。但无论生活怎样艰难,我也只能坚持着。毕竟生活一直在继续。</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>I'll be honest and say that sometimes I feel a little bit worried and all I can think is 'will I be able to keep up? What if everything goes too fast?' But I realized that being scared and living with that burden of running away from problems only slow me down even more.<br></h3><h3>老实说我总是有点担心,我所想的就是“我还能不能坚持?如果一切都这样超出自我控制的快速发展着怎么办?” 但我意识到,老是这样战战兢兢,回避问题,反而让自己更加跟不上节奏。</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>And I've come to the point where I believe that because life never stops, I shouldn't stop either. It's okay to take break and to give myself time to heal, but I cannot give up and I cannot quit.</h3><h3>而且关键在于生活不止,追求不息。停下来休息一会儿,或是抽点时间自愈下没有问题,但是我不能放弃,且一定不要放弃。</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>Keep positive, fill I heart with gratitude for what I already have, and always remind to humble and true to who I am!<br></h3><h3>我能做的是,保持积极乐观,常怀感恩之心,保持谦卑,活出真我!</h3><h3><br></h3><h3>I am not afraid of tomorrow for I have seen yesterday and love today.</h3><h3>我不害怕明天,因我已经历过昨天,又热爱今天!</h3><h3><br></h3><h3>Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.</h3><h3></h3><h3>生命的质量不在于你活了多久,而在于那些令人怦然心动的精彩瞬间!</h3><h3><br></h3><h3>Life is endless, fighting is endless, living out oneself, different fireworks.</h3><h3>生命不止,战斗不息,活出自我,不一样的烟火。</h3><h3> </h3><h3><br></h3><h3>With Love,<br></h3><h3>拥有爱</h3><h3>My Soul</h3><h3>我的灵魂</h3> <h3>我记得杨绛先生还说过这样一句话:我们曾经渴望命运的波澜。到最后发现,人生最曼妙的风景,竟是自己内心的淡定与从容。我们曾经如此期望外界的认可,到最后才知道,世界是自己的,与他人毫无关系。</h3><h3> ——后 记 </h3> <h3>最后让我用自书这段话作结束语吧!</h3>